TRAIESTE DIFERIT PRIN
DESIGN
Sezand cu stil: designul atemporal al fotoliului LC2 semnat de Le Corbusier
Petite Lounge Chair (LC2) creat de Le Corbusier este varianta mai mica a faimosului Grand Confort Lounge Chair (LC3) proiectat in 1929. Nascut Charles Edouard Jeanneret, Le Corbusier este considerat, fara indoiala, cel mai important designer modern de scaune din Franta. Un adept entuziast al modernismului, el a creat o serie de scaune care i-au reflectat ideile cu mult rafinament.
Un stil atemporal care si-a scris propriul capitol in istoria designului, devenind un simbol de renume mondial. Gandit pentru a facilita conversatia, fotoliul LC2 a fost expus la Salon d'Automne [Salonul de Toamna] de la Paris in 1929 ca prototip al conceptului modern de mobilier, considerat de autorii sai drept "obiect casnic". Separarea cadrului metalic si a pernelor exprima o abordare de tip rationalist a procesului de productie industriala.
Excelenta in design
Fotoliul LC2 este o capodopera a rigurozitatii geometrice si a esteticii moderne. Liniile sale curate si forma structurata evidentiaza devotamentul fata de simplitate, un semn distinctiv al miscarii moderniste. Cadrul din otel cilindric, o emblema a elegantei industriale, nu numai ca asigura integritatea structurala, ci si ridica fotoliul la nivel de arta functionala. Acoperit cu tapiterie de piele de lux si decorat cu pernele pufoase, modelul LC2 indeplineste sinteza perfecta de confort si lux.
Importanta istorica
Fotoliul LC2 a aparut in timpul unei epoci transformatoare in istoria designului, in care Le Corbusier si colaboratorii sai au cautat sa redefineasca relatia dintre forma si functionalitate. Dincolo de a fi o simpla piesa de mobilier, LC2 a devenit parte integranta a viziunilor arhitecturale ale lui Le Corbusier. Prezenta sa in Pavilion de l'Esprit Nouveau, o marturie a preocuparii arhitectului pentru spatiile de locuit moderne, i-a consolidat statutul de simbol al miscarii moderniste.
Design versatil
Dincolo de valoarea sa istorica, fotoliul LC2 a demonstrat o versatilitate remarcabila in contextul designului contemporan. Aspectul sau atemporal si capacitatea de a se adapta diferitelor stiluri il transforma intr-o piesa cautata atat pentru spatiile rezidentiale, cat si pentru cele comerciale. Fie ca decoreaza interioarele elegante ale apartamentelor moderne sau ale resedintelor si magazinelor de lux, fotoliul LC2 continua sa fie un simbol al gustului rafinat si al designului sofisticat.
Influenta universala
Influenta fotoliului LC2 se manifesta la nivel global, facandu-l un simbol al designului apreciat pe toate continentele. Prezenta sa in muzee prestigioase, obiective arhitecturale si resedinte de lux atesta relevanta si impactul sau durabil. Designerii de interior opteaza adesea pentru fotoliul LC2 pentru capacitatea sa de a insufla spatiilor o atmosfera de noblete arhitecturala si farmec atemporal.
Muzeele, galeriile de arta, institutiile culturale, spatiile publice precum hoteluri, birouri sau saloane de lux integreaza fotoliul LC2 in designul lor interior, accentuand valoarea sa functionala si estetica. Prezenta in aceste medii celebreaza statutul sau de clasic al designului. Acesta face parte din colectia permanenta a Muzeului de Arta Moderna din New York.
Aparitii in filme si productii media
Cinefilii vor recunoaste piesele LC2 si LC3 care decoreaza atelierul de arta al lui Maude Lebowski in filmul Marele Lebowski.
LC2 (si modelul LC3) au fost prezentate intr-o varietate de materiale media, in special in reclama Maxell "blown away". La evenimentul Apple din 2010, Steve Jobs, pe atunci CEO, a folosit un scaun LC3 clasic pentru prezentarea iPad-ului.
In Spy × Family (o serie manga japoneza scrisa si ilustrata de Tatsuya Endo), primul volum infatiseaza personajul Twilight sezand intr-un LC2. Camera de zi a familiei Forger este, de asemenea, decorata cu scaune si canapea LC2.